Всъщност колко точно калории горим, след като сме приключили с тренировката?


Всеизвестен факт е, че горим калории по време на тренировка. Но пък всички знаем или поне сме чували, че телата ни продължават да горят калории, дори и след като тренировката вече е приключила. Този процес се нарича “ ефект от прекомерната консумация на кислород”(ЕПКК) по време на интензивното натоварване, на което сме подложили тялото си. Continue reading

Тренировки на стълби

Често се случва да нямаме възможност и време за тренировки в планината, особено зимата, но въпреки това трябва да поддържаме добра форма. Тук могат в полза да ни бъдат „градските хълмове“ , а това са така познатите ни –  стълби. Ползите от изкачването на стълби са много. Continue reading

Няколко съвета преди да се впуснете в планинското бягане

Ако все още не сте опитвали да бягате по някоя планинска пътека, ви съветваме задължително да го направите. За разлика от градското бягане, при планинското имате усещане за презареждане и свобода. То ви дава възможност да излезете от градската лудница и да потренирате на чист въздух. По-надолу сме изложили няколко съвета към начинаещите и тепърва започващи трейл бегачи: Continue reading

Верижно разклонени аминокиселини- BCAA

Да го кажем така – бегачите на дълги разстояния, както и трейл бегачите са подложени на голям и дълготраен физически стрес, който може да доведе до травмиране на мускулните влакна. При дълго и продължително натоварване имаме нужда от издръжливост и да останем в кондиция възможно най-дълго време. Тук идва и ролята на аминокиселините. Continue reading

Фъстъченото масло – храната на спортиста

Започвайки да пиша самата статия, ми се искаше да има едно бурканче фъстъчено масло до мен, ей така за кураж. Обожавам тази храна (както казва Даниел: „Просто немога да спра да ям“) и мисля да ви запозная с нея по-обстойно.
Continue reading

Митът за мазнините и убиват ли ни бавно въглехидратите?

„Дали пълнеем или отслабваме, дали ставаме по-силни или по-немощни, по-дейни или по-апатични до голяма степен зависи от инсулина – хормонът, който се държи като началник склад в тялото. Когато захарите и въглехидратите се превърнат в глюкоза и попаднат в кръвоносната система, панкреасът произвежда инсулин, който решава къде да ги складира. Глюкозата е нещо чудесно,особено  когато тялото има нужда от нея. Continue reading

Кетозата и кетогенната диета обяснена- пълно ръководство за начинаещи

Изглежда, че все повече хора говорят за кето диетата – план за хранене с високо съдържание на мазнини и ниско съдържание на въглехидрати, който обещава да превърне тялото ви в машина за изгаряне на мазнини. Поради тази причина кето набра популярност през изминалата година като стратегия за загуба на тегло, благодарение на холивудски звезди и професионални спортисти като Холи Бери, Адриана Лима и Тим Тебоу, които публично изтъкнаха предимствата на диетата от това да намалят теглото си, до това да забавят стареенето. Ето всичко, което трябва да знаете за кето.
Continue reading

Как спечелих Планински Маратон Сливен 52км Д+2000 – Станимир Димитров-Стамбето

19.05.2018г. – Събота

Денят бе прохладен и облачен, тъй като през ноща петък срещу събота валя през цялото време. Мислех за състезанието, очаквах доста кал и хлъзгаво трасе. Бях си взел единствено маратонките на Salomon Wings 8, а те са за сухи трасета – на кал и влага са доста нестабилни. Гледах през деня да заредя със соли и минерали, както и с въглехидрати. Continue reading

Значението на енергийните гелове за бегачите и как да ги приемаме, за да извлечем максимална полза от тях по време на състезание

Занимавам се с трейл бягане от около 3 години и за първи път чух за енергийните гелове на едно от първите си състезания. Като човек, който тепърва навлизаше в този спорт, непрекъснато търсех начини как да подобря резултатите и издръжливоста си, разбира се освен чрез постоянните и усърдни тренировки, които правех. Бях заинтригуван от този продукт и най-вече от това как ще се отрази на тялото ми и доколко ще усетя прилива на енергия. След като успях да си изградя работеща за моя организъм стратегия за запълване на енергийните запаси, ефектът беше видим, а резултатите налице.
Continue reading

Как да се справим с бягането по склон и да увеличим издръжливостта и бързината си по време на състезанията.

Всеки, който е практикувал поне вендъж планинско бягане е усетил, че при този вид тичане не е важна дистанцията, а самото преживяване и пътуване сред природата. Разбира се, при този вид спорт са познати всевъзможни места за тичане , които отговорят на всеки вкус и възможности – от околностите на населените места до планинските върхове. Continue reading

Какво представлява Кетонната диета и носи ли допълнителна издражливост за ултрамаратонците?

От няколко години кетонната диета, или така наречената кето диета,  набира все по-голяма популярност и интерес както сред активно спортуващите, така и сред желаещите да свалят излишните килограми. Нейната ефективност и приложение за ултрамаратонците , обаче все още е обект на дискусии.
Continue reading

Въглехидратите – щипка издръжливост за „бягащите хора”

Може би повечето от вас познават въглехидратите само като виновници за покачването на телесното тегло и трупането на мазнини, както обикновено обаче, „Дяволът”невинаги е толкова черен. Винаги има и изключения!
Continue reading

7 начина, чрез които да поддържате своята мотивация за тичане

Всеки спортуващ, от начинаещ до професионалист, е чувал онова гласче в главата, което ни подтиква да пропуснем, отложим или съкратим тренировката. Ето и няколко съвета как да го преборим и да започнем и продължим да тичаме.
Continue reading

Търново Ултра през погледа на trailrunners.bg

Първото състезание за годината е вече факт –  Търново Ултра– 43km D+1400m, изпълнено с много емоции, красиви гледки и… още нещо. Състезанието бе едно добро начало за предстоящия сезон, тъй като е къса ултра с не много голяма положителна денивелация. Трасето преминаваше през места със страхотни гледки, както и през доста технични Continue reading

Често срещани контузии и превенция от тях

Рано или късно, колкото и да не ни се иска, се стига до момент, в който сме принудени да си „починем” не по наше желание разбира се. Често контузиите при начинаещите бегачи се пораждат от стремежа бързо да постигнат резултати Continue reading

Как да се подготвим за първият ни ултратрейл маратон?

Планинските ултрамаратони или дистанциите, които са повече от 42.195км (маратон), от скоро навлязоха и по нашите земи и като цяло ултрабягането започна да се развива с бесни темпове. Все повече хора са привличени от мисълта дали биха могли да издържат физическото натоварване, до колко тялото е способно да издържи и дали всеки може да избяга ултрамаратон.
Continue reading