Фъстъченото масло – храната на спортиста

Започвайки да пиша самата статия, ми се искаше да има едно бурканче фъстъчено масло до мен, ей така за кураж. Обожавам тази храна (както казва Даниел: „Просто немога да спра да ям“) и мисля да ви запозная с нея по-обстойно.
Много хора, които не са запознати казват „Ооо, щом е свързано с фъстъци, това означава напълняване, висок холестерол, диабет и редица болести, не благодаря, предпочитам да не си вредя на здравето“. Да, ама НЕ. Всъщност, честото ядене на фъстъчено масло намалява риска от сърдечно-съдови заболявания и намалява високото кръвно. Това е така, защото тази храна съдържа моно и полиненаситени мазнини и е мощен имуностимулант. Също така притежава голямо противовъзпалително действие.

Във фъстъченото масло се съдържат незаменими за човека хранителни вещества, минерали и витамини – магнезий, цинк, витамин Е, фолиева киселина и др. Има невероятен засищат ефект, защото е богато на протеини и фибри. Две лъжички фъстъчено масло намазани на филия се равняват на около 7гр. протеин, но ако направите комбинация фъстъчено масло с чаша (200мл) прясно мляко, количеството става 4 пъти по-голямо – около 28гр. протеин. Тази комбинация ви доставя и нужните аминокиселини за възстановяване и мускулен растеж. Фибрите, които получавате за намазана филия пълнозърнест хляб е около 6-8гр.

Приготвянето на фъстъченото масло става като фастъците се изпекат, бланшират и стриват, без да се добавят каквито и да е други добавки. По този начин се запазва качеството на незаменимите омега 3-5-9 мастни киселини. При купупка лесно може да различите качествения продукт от некачествения – на повърхността на бурканчето трябва да се образува течен слой, наподобяващ олио.

Фъстъченото масло е достъпно за всеки – не е скъпо, а в същото време е много полезно, засищащо и вкусно. Това е страхотна новина за бегачите, особено когато трябва да си набавят необходимия брой калории за деня. Бърза и евтина храна, която ви осигурява доста калории и превъзхожда по много неща други храни.

Няколко идеи, с които може да комбинирате тази вкусна наслада:

  • За закуската, към фастъченото масло включете и един банан или плод по избор (лично аз обичам да го комбинирам с червена боровинка, стафиди или фурми)

 

  • След тренировка за прекратяване на катаболните процеси може да си направите протеинов шейк – мляко, плод – банан/ягоди/боровинки или малини и т.н и 1-2 лъжици от елексира (фъстъченото масло). Може да добавите и сурватъчен протеин.
  • Паста с фастъчено масло – нещо вкусно, което трябва да опитате!

Необходими продукти:

  • спагети – около 200-300гр.
  • пилешки бульон (по възможност)
  • фастъчено масло – 2-3 с.л.
  • соев сос – 3 с.л.
  • джинджифил на прах
  • индийско орехче
  • мед – 1 с.л (може и без по вкус)
  • кашу – около 50 грама
  • пресен лук – зелен
  • пармезан

Сварете спагетите. В малък съд смесете пилешкия бульон, фъстъченото масло, соевия сос, джинджифила, индийското орехче ( и медът). Разбъркайте, докато се получи хомогенна смес, след което добавете сместа към спагетите. Поръсете с настърган пармезан и ситно нарязан пресен лук. Насладете се…