Power hiking-а, като друга възможна алтернатива за покоряването на поредния склон

Трейл бягането е съставено от множество интересни и предизвикателни елементи. Най-често споменаваните такива са прочутите планински изкачвания. Как обаче ще бъде ”покорен” поредният склон, много зависи от моментната ни физическа подготовка и достигнато ниво на развитие. Именно бяганията по склоновете са и едни от най-големите страхове за бегачите, както за новоизлюпените или неуверените в себе си такива, така и за спортисти с по-голям опит. Изкачванията, или по-скоро неспособността да ги пробягаме с желаното темпо от началото до края , се приемат от мнозина като препъникамъка в състезанията и пречка за постигането на желаната цел.

Историята разказва за множество примери, при които трейл бегачи се отказват от този спорт, само защото не могат да бягат по склоновете с темпото, което други постигат. Разбира се, обаче има и много други примери, при които професионални бегачи използват друга техника при изкачванията си по определени наклони ,която е различна от бягането. Този им избор в никакъв случай не е повлиял негативно на крайния им резултат, а е допринесъл към това да са сред най-добрите.

Ако всички вперим поглед към това, което не можем да правим към дадения момент и  го използваме като оправдание за провалите и неуспехите си, няма как да постигнем нищо. Но, ако не се подадем на отчаянието и потърсим алтернативен вариант, той може много да ни изненада и да допринесе за постигането на резултати, които дори не сме очаквали. И в тази връзка, бихме определили power hiking-a като алтернативен вариант на бягането по склон. Това е опция, която би ви спестила определена доза сила и ви дава възможност да не спирате с участията си в маратоните и бяганията в планината, дори и да нямате нужните все още умения да бягате по склон. Целта на тази статия е не да отрича или въвежда нови стилове на преминаване по склоновете, а просто да ви даде и друга гледна точка и възможност за избор.

Power hiking-a или така нареченото бързо ходене е метод, от който можем да извлечем множество ползи, като най-ценните от тях са свързани с пестенето на енергия, която е жизненоважна, особено при състезания с дълга дистанция и възможността да не изоставаме с времето, за което сме планирали да преминем по даденото трасе. Разбира се, бихме могли да се възползваме от тези предимства, само ако усвоим и приложим метода по възможно най-правилния начин. За целта по-надолу ще споделим с вас три ключови фактора, които е препоръчително да следвате при практикуването на power hiking-a, с цел да си подсигурите максимална ефективност:

1) Наклонете горната част на тялото си напред – накланянето ще направи движението ви по-ефективно, като премества центъра на тежестта нагоре по хълма. Ако хълмът, който изкачвате е с голям наклон, препоръчително е  и горната част на тялото ви да е със сходен наклон.

2) Използвайте ръцете си – при по-стръмни изкачвания, поставете ръцете си върху бедрата , като това също ще спомагне за преместването на ценъра на тежестта напред. Добавяйки и малко сила и натиск в ръцете, те ще придобият функцията на щеки.

3) Не сковавайте краката си – не забравяйте да сгъвате колената си по време на изкачванията, тъй като ако ги държите прекалено изправени и опънати, това би довело до по-голямата им и бърза умора.

Вярваме, че всичко казано до тук по отношение на този метод не звучи сложно и трудно постижимо. Разбира се, като всяко нещо и този способ за изкачване изисква да се вложи определено време за усвояването му и да се прилагат правилните тренировки. Важно е да се отбележи, че този метод не се използва само от бегачи, които тепърва навлизат в този спорт, а и от доказани спортисти от цял свят.

Надяваме се да сме ви били от полза с тази статия и да сме ви вдъхнали малко повече увереност, че няма непостижими неща.

Радина Василева